Als organisatie met negen middelbare scholen, 6.700 leerlingen en ruim 900 professionals is SOVON regelmatig op zoek naar nieuw personeel. De omvang van de organisatie en veelzijdigheid in functies (van docent tot aan congiërge) maakte het niet mogelijk voor iedere vacature een losse video op te nemen. Dat is ook niet wenselijk voor de werkdruk van het huidige personeel, doorlooptijd en, niet te vergeten, het budget. Hoe trek je dan nieuw personeel aan?
Aanpak
Door de werkgeverscultuur van iedere school in beeld te brengen, verlegde Sticky Chapters de focus van losse vacatures naar de identiteit van gehele school. Hierdoor was er slechts één draaidag nodig om per school een video te realiseren.
Door een uniek format waarbij telkens twee leerlingen de kijker rondleidde in de middelbare school, werden vragen beantwoord als "Hoe is het om te werken op Murmellius Gymnasium?” en “Wat maakt het team van het Huygens College zo speciaal?”.
Tegelijkertijd werden de unique selling points van SOVON centraal gesteld, waardoor potentiële werknemers kennismaakten met de voordelen van werken onder deze overkoepelende organisatie.
Samengevat:
- Negen unieke video’s per school
- Ontwikkeling van een videoformat gepersonaliseerd per school
- Tijdloze en kostenefficiënte manier van personeelswerving