Recruitment

De hele hiërarchie is veranderd binnen solliciteren, waardoor het traditionele werven van nieuwe medewerkers niet meer werkt. Welke contentvorm je ook kiest, video wint het iedere keer weer. Spoiler: met een simpele vacaturevideo ben je er ook vandaag de dag niet meer. Wat wél werkt, leggen we je graag uit.

Logo StickyChapters achtergrond Logo StickyChapters tekst

Je merkt het misschien al een lange tijd, het vinden van personeel is lastig. De krapte op de arbeidsmarkt, daar heeft iedereen last van. Maar waarom lukt het bij dat andere bedrijf wel?

Simpel: zij snappen het spel van videomarketing en communiceren op de juiste momenten. Wij van Sticky Chapters weten precies hoe we moeten inspelen op de markt en welke content werkt van latente scroller tot oriënterende kandidaat. Want heb jij ondertussen ook gemerkt dat een bericht op social media plaatsen en doorverwijzen naar een website met een ellenlange vacatureomschrijving helaas niet meer werkt? Daarom is het tijd om te gaan werken aan jullie recruitmentstrategie.

700

sollicitanten binnen 3 weken voor restaurant De Beren dankzij 3 video’s.

Greep uit onze wervingsvideo's

SH_Sticky_backstage_Trivia-4 (1)

Hoe wij elke keer met succes medewerkers werven voor onze klanten

Noem ons gek, wij noemen het transparant werken. Maar dit is hoe wij iedere keer weer een succesvolle recruitmentcampagne oppakken:

  • Werk jouw doelgroep uit in persona’s; welke kandidaten zijn er op de markt en in jullie bedrijf?
  • Laat de functie los en focus op de personen en verhalen achter deze functie
  • Zoom in op sfeer en cultuur, met arbeidsvoorwaarden trek jij niet meer de aandacht
  • Fragmenteer en doseer je content. Doordat we de klantreis uitwerken, weten we precies wanneer welke video scoort
  • Je werving naar een nog hoger niveau aanpakken? Dan pakken we A/B-testing op aan de hand van videoadvertenties
IMG_7180

"Door buiten onze comfortzone te stappen, vonden we personeel"

Voor de camera staan is voor de meeste mensen 'eng'. Waar het team van Sticky Chapters sterk in is, is om de mensen op hun gemak te stellen door vooraf goed te briefen, helpen met de tekst en vooral veel geduld. Een mooie stap buiten onze comfortzone, waardoor we nu nieuwe medewerkers hebben gevonden!

Adjunct directeur | Stichting De Til Groep Henk de Bruijn

Samen medewerkers voor jullie werven?

Illustratie met verschillende icoontjes