Vita College vond dat hun leerlingen meer trots en waardering verdienen. We hebben immers meer échte vakmensen nodig in Nederland zoals de harde werkers van deze praktijkschool. Sticky Chapters werd benaderd om de rebranding onder handen te nemen en de leerlingen hun trots op de school terug te geven.
Aanpak
Er was behoefte aan een fris nieuw schoolidee. Dit betekende een radicaal besluit: een nieuwe naam, nieuwe positionering én lancering. We stapten af van veelgehoorde slogans van praktijkscholen als ‘jij bent goed met je handen’ en kozen voor ‘jij bent een echte aanpakker en stroopt je mouwen op!’
Sticky Chapters had een sturende rol binnen de nieuwe strategie van de school en produceerden verschillende videoformats voor de klantreis van nieuwe leerlingen. Zo ontwikkelden we een nieuwe schoolvideo en gaven we verdieping aan de praktijkrichtingen. Vervolgens filmden we een YouTube serie waarin leerlingen laten zien wat je allemaal kan doen en worden als je kiest voor Vita College.
Oftewel
- Strategie, rebranding en lancering nieuwe schoolconcept
- Productie schoolvideo, lanceringsvideo en video’s per richting inclusief thumbnails
- YouTube serie gepresenteerd door eigen leerlingen over praktijkonderwijs
Een greep uit onze video's
"We groeien nu enorm"
Dankzij het team van Sticky Chapters zijn we helemaal opnieuw in de markt gezet. Dit merken we zowel qua enthousiasme binnen het team, maar ook met het aantal inschrijvingen van nieuwe leerlingen!