Als vereniging van 15 christelijke basisscholen streeft TriVia ernaar hun onderwijs naar een hoger niveau te tillen. Hiervoor wilden ze bouwen aan hun werkgeverscultuur binnen de organisatie. Tegelijkertijd wilden ze de sfeer en het unieke onderwijsconcept per school op professionele wijze in beeld brengen.
Aanpak
Onze strategie richtte zich op de klantreis (of liever gezegd ‘sollicitatiereis’) die je aflegt als toekomstige werknemer. Binnen TriVia, maar ook kenmerkend voor het basisonderwijs, zijn hierin twee typen sollicitanten te onderscheiden: 1) pas afgestudeerde leerkrachten en 2) huidig onderwijspersoneel dat van baan wilt wisselen. Door het inzetten van verschillende type video’s wisten we succesvol beide doelgroepen te bereiken en, nog veel belangrijker, over te halen tot sollicitatie.
Naast een uitgebreide personeelswervingscampagne bestaande uit 15 diepgaande video’s en korte advertentievideo’s geoptimaliseerd per kanaal, werken we met een vaste maandelijkse samenwerking die zich richt op de werkcultuur binnen TriVia.
In het kort:
- 15 unieke personeelswervingsvideo's per school
- Geoptimaliseerde content voor Instagram, Facebook, LinkedIn en TikTok
- Organisatiebreed vergroten van merkbeleving en herkenbaarheid
nieuwe sollicitanten binnen één maand
"Het meedenken met onze plannen is een enorme meerwaarde"
Sticky Chapters heeft voor ons de PR voor onze 15 scholen verzorgd. Dit had als resultaat dat de scholen goed zichtbaar werden. Zo hebben zij de videoproducties en foto's gemaakt voor onze nieuwe website, en verzorgen PR activiteiten op social media. Dit alles zorgt voor een aantrekkelijke en herkenbare uitstraling van alle TriVia Scholen.