Stichting OVO biedt open onderwijs aan op 14 scholen in de regio Gorinchem en Hardinxveld-Giessendam. Om op een pakkende manier hun nieuwe beleid te introduceren, vroegen ze Sticky Chapters om een video te maken die deze veranderingen verrassend en inspirerend overbrengt. De talenten van leerlingen, teamleden, samenwerkingspartners en alumni vormen de rode draad van de video. Het resultaat was een brand story video die de visie van OVO op onderwijs centraal stelt.
Aanpak
Op basis van een spoken word voice-over tekst met als kern ‘OVO opent deuren’ was Sticky Chapters verantwoordelijk voor het gehele productieproces: van storyboard tot montage. Met veel aandacht voor cinematografie zorgden we ervoor dat de verschillende soorten scholen, van basisonderwijs tot en met middelbare school, getoond werden op hun unieke manier. Het resultaat is een video die een beeld geeft van het dagelijkse school- en werkleven van talloze leerlingen en medewerkers, die kleur geven aan de organisatie. Hierdoor kan Stichting OVO laten zien welk breed scala aan mogelijkheden ze bieden en hoe dit de ontwikkeling van elke leerling ondersteunt en bevordert.
In het kort:
- Brand story video op basis van 4 draaidagen
- Vergroten van zichtbaarheid voor nieuwe leerlingen en ouders
- Bevordert het aantrekken van gekwalificeerde en enthousiaste leerkrachten en stafleden.