Een middelbare school kiezen is spannend en waar moet je op letten? Om nieuwe leerlingen hier zo goed mogelijk bij te helpen, ondersteunen we Omnia College door het realiseren van verschillende videoseries die we wegzetten op social media en fysieke schoolbezoeken. Want een open dag bezoeken is eenvoudig, maar hoe trek je daadwerkelijk leerlingen aan?
Aanpak
In deze strategie hebben we gewerkt met drie contactmomenten in de customer journey. Het eerste contactmoment is de videoserie ‘Ask Omnia’. In deze serie beantwoorden leerlingduo’s ingezonden vragen over de middelbare school.
Voor het tweede contactmoment hebben we vlogs ingezet om zo te bouwen aan de merkbeleving. In deze serie volg je de leerlingen en docenten in hun leven op Omnia College.
Het derde contactmoment hebben we na de open dag toegevoegd wat een Q&A format is, waarbij een leerling en docent de laatste vraagtekens wegnemen door concrete laatste twijfels te bespreken.
In het kort:
- Uitwerking customer journey
- Videoserie op 3 niveaus
- Flinke stijging inschrijvingen leerlingen
Greep uit ons werk
"Hun advies en visie zorgt voor een betere match met onze doelgroep"
Sticky Chapters heeft ons op een frisse manier naar ons vmbo-onderwijs laten kijken. Vanuit hun adviezen en positieve blik hebben we onze marketing nog beter aan kunnen sluiten bij onze doelgroep. Ze vertellen ons verhaal op een manier waarop ieder kind enthousiast wordt voor onze school. Sticky Chapters staat voor Vakwerk met een grote V!