In 2020 bedacht bakkersdochter Mathilde en haar moeder Margriet de brievenbustaart wat meteen een online hit werd. Maar hoe blijf je dat succes houden? Daar kwam Sticky Chapters om de hoek, waarbij het onze taak was om de bakkerij als een écht familiebedrijf te positioneren, lanceren en de marketing op te pakken.
Aanpak
Voor de positionering zijn we het gevoel van familie en ambacht gaan uitdragen. Doei photostudio, hallo boomgaard.
De zakelijke markt zijn we gaan splitsen om zo de aankoopdrempel te verlagen. Een zakelijke taart wordt vaak gezien als verjaardagscadeau, maar door onze strategie was hij nu ook te koop om een jubileum te vieren, een relatiegeschenk te geven of een smakelijke start voor teambuilding.
Voor de B2C markt zijn we aan de slag gegaan met social media marketing. Hierin hebben we zowel content gemaakt in de vorm van video’s en foto’s, maar we hebben ook influencercampagnes gerealiseerd.
Oftewel:
- Positionering, lancering & marketing
- B2B markt segmenteren
- Organische content + influencermarketing
"Sticky zet graag die extra stap voor jou als klant"
Sticky Chapters is een fijn en laagdrempelig bureau om mee samen te werken. Denken enorm met je mee en zijn breed gedisciplineerd als het gaat om het uitzetten van campagnes, het onderhouden van sociale media en uiteraard het ontwikkelen van video's die strategisch aanslaan.
Social media marketing
Na het enorme succes van positioneren en lanceren was het tijd om de marketingmachine aan te slingeren en dit succesvol te houden. Zo doken we iedere maand de bakkerij en boomgaard in om nieuwe content te creëren voor Instagram, Facebook, Pinterest en TikTok.