Nestlé had al een flinke database met video’s die gerealiseerd waren. Maar ze wisten niet goed hoe ze dit om moesten zetten naar online. Op welk kanaal werkt welke video, met wat moet je rekening houden dat het converteert en nog vele andere uitdagingen. Om Nestlé verder op weg te helpen was het aan team Sticky Chapters de taak om hen hier meer inzicht in te geven.
Aanpak
Tijdens de tweedaagse incompany workshop realiseerden we een intern mediateam met een focus op het bedenken, maken, filmen en monteren van videocontent. Dit zodat ze sneller kunnen schakelen, budget besparen en minder afhankelijk zijn van externen.
Na groot succes, mochten we het project vergroten door een videoserie te bedenken aan de hand van verschillende formats. Dit voor interne en externe communicatie, gericht op het werven van personeel.
Vervolgens produceerden we een vlogreeks. Hier liepen we achter de schermen mee wat de verhalen achter de functies van Nestlé zijn. Deze serie is internationaal gepubliceerd, waarbij ons team Nestlé Italië aanstuurde.
In het kort:
- Tweedaagse incompany workshop
- Realisatie strategie
- Uitrol internationale campagne
"Ze maken goed de vertaalslag van doelgroep naar de beste online content
Namens Nestlé heb ik erg fijn met het team van Sticky Chapters samengewerkt. Ze hadden oprecht interesse in onze organisatie en de verhalen van onze medewerkers. Ze kunnen vanuit hier goed de vertaalslag maken naar wat de doelgroep wil horen en lezen en van welke technieken je gebruik kunt maken voor de beste online content. Hun oprechte interesse is wat hen onderscheidend maakt.