LesGO zijn online aanwezigheid staat stevig, maar toch miste er iets. Ze waren niet te vinden op TikTok, waarbij hun doelgroep (16-21 jarige) juist daar wel te vinden is. Aan Sticky Chapters was het dan ook de taak om hen op dit kanaal te introduceren en zo de aanvragen voor de proeflessen te vergroten. Maar introduceren is makkelijk, het continu aanwezig én relevant blijven is waar de uitdaging zit.
Aanpak
We hebben onder andere een format ingezet om interactie op te wekken aan de hand van praktijkvragen. Het verfilmen van situaties met de vraag: wat zou jij hier doen? Dit format zorgde voor een enorme boost voor het algoritme en nieuwe volgers.
Een ander format wat we realiseerden waren theorie tips en tricks, die ervoor zorgen dat jouw rijlessen beter gaan en waar je op moet letten tijdens het afrijden. Dit format was ijzersterk in het opslaan van de videocontent.
Vervolgens bereikten we genoeg views, interactie en volgers om het merk te gaan laden. Hiervoor hebben we rijinstructeurs in de spotlight gezet en getoond wat hen kenmerkt: in wat voor auto komen ze je halen, wat is hun muzieksmaak en wat doen ze trouwens als ze niet in de auto zitten?
- 1 draaidag per maand voor 12+ TikToks
- Inzet eigen videmodel Made to Stick
- Flinke stijging aantal proeflessen.
views tijdens de lancering op TikTok
"Een mooie stijging van het aantal aangevraagde proeflessen"
Sticky Chapters is de expert in video die weten wat de doelgroep van een bedrijf aanspreekt. Zo hielpen ze ons met het moderniseren van onze marketing en het realiseren van zichtbaarheid op TikTok. Van PM'er tot de cameraman op de draaidag en iedereen die tussentijds betrokken is. Allemaal doen ze hun uiterste best om een mooie productie te maken. Dit alles resulteerde in een mooie stijging qua aantal aangevraagde proeflessen!