In samenwerking met Hokra en Fresh Lemon mochten wij vanuit Sticky Chapters aan de slag voor Hago Zorg, dat onderdeel is van familiebedrijf Vebego. Veel bedrijf en organisaties willen de aandacht trekken van millenials en Gen-Z’ers, maar hoe kom je met het in contact, maak je duidelijk wie je bent en nog belangrijker: zorg je ervoor dat ze bij jou willen komen werken? Om dit te realiseren hebben we twee verschillende videoformats bedacht binnen short form content oftewel korte video’s.
Aanpak
Met een duidelijke doelgroep voor ogen - en functies die vervuld moesten worden - hebben we met elkaar een duidelijke segmentatie gedaan qua platformen. Zo zijn Snapchat, Instagram Reels, YouTube en TikTok ingezet.
Vanuit de strategie kwamen er twee concepten. De eerste zoomt in op het grotere verhaal van Hago Zorg, waarbij de drie jongeren met elkaar het verhaal vertellen en de voorwaarden om tijdens jouw zomervakantie in de schoonmaak te gaan werken.
Het tweede concept hebben we ingespeeld op transitions, wat kenmerkend is voor deze platformen. In deze transitie zag je eerst dat ze aan het werk waren met als overgang het doel waarom ze werken. Kort en bondig, om zo via A/B-testing te ontdekken wat goed scoort per kanaal.
Oftewel:
- Short form content
- Twee videoconcepten
- Snapchat, Instagram Reels, YouTube en TikTok
miljoen weergaven én veel gevulde vacatures