100%LEUK is van winkel uitgegroeid naar groothandel met meer dan 500 verkooppunten. Waarbij de B2B markt staat als een huis is er voor de B2C klant een website gerealiseerd. Aan ons de taak om hier nieuwe leads naartoe te brengen dankzij videomarketing. Met een persoonlijke touch, want dat is waar 100%LEUK voor staat.
Onze aanpak
Voor de moederdag commercial zijn we gestart met het segmenteren van de doelgroep op basis van persona’s. Dit om merkherkenning te creëren bij de juiste levensfase: een eerste moederdag heeft andere associaties dan een oma die elke week oppast.
In één draaidag hebben we drie grote commercials geschoten met korte spin-offs voor ads. De content rondom moederdag is organisch weggezet op eigen kanalen en als ads op YouTube, Instagram en Pinterest.
Al deze content stuurden de bezoekers naar een geoptimaliseerde landingspagina om zo de funnel af te ronden.
Oftewel:
- Doelgroepsegmentatie
- Lange video met spin-offs voor ads
- Ontwikkeling landingspagina
Een greep uit de video's
Social media content
Naast de commercials en converterende ads hebben we ook organische short form content gerealiseerd. Dit om een juiste mix in de videomarketing te waarborgen. Deze video’s spelen in op de merkherkenning van 100%LEUK: plezier, aandacht voor elkaar en genieten van kleine momenten. Naast de gebruikelijke kanalen, zoals Instagram en TikTok is ook Pinterest ingezet. En niet zomaar. In samenwerking met eRocket hebben we 220.000 maandelijkse bezoekers weten te bereiken (met maar 33 volgers!).
maandelijkse bezoekers via Pinterest marketing